Blog
Russische verfles groep 6
16-02-2013 10:58Iederen verft heel aandachtig met natuurlijk als thema:Rusland.
We zien werkjes van russisch gebouwen en typisch russische baboeskapoppetjes.
Als we weer weggaan merkt niemand er iets van ze zijn zo druk bezig.
Van Kristian en Jesper.
Update : de quilt is af. Bekijk hier het resultaat:

Groep 6 aan het werk:
Groep 5 heeft het over het boekje peter en de wolf.
15-02-2013 11:19Groep 5 had het over het boekje peter en de wolf.
Elk hoofd persoon in het boekje speelde een instrument.
Ze luisteren ook naar de geluiden die bij het boek horen.
En ze vonden het een erg leuk boek!
Gemaakt door: Yvonne en Erna
groep 5 leest in Russische boekjes en atlassen.
15-02-2013 09:39Groep 5 las in de russische boeken en atlassen en vonden Rusland een heel groot land.
Ze deden het vanmorgen tijdens de leesinloop.
Groep 7 maakt spoetnik
15-02-2013 09:30Groep 7 maakt op donderdagmiddag een spoetnik.
Juf Carmen helpt ze er bij.
En spuit ze zilver.
Het was een leuke middag!
Gemaakt door: Gerben en Erna.
Disco op de gang.
15-02-2013 09:19Voor de pauze ging groep 7 naar de gang en leek het net een disco!
Iedereen stond op de gang te dansen.
En toen kwamen de andere groepen er ook nog bij te dansen!
Het was een groot feest!
Gemaakt door: Yvonne en Erna
groep 7 kijkt naar klokhuis
15-02-2013 09:09groep 7 kijkt naar het klokhuis. iedereen luistert en kijkt aandachtig naar het beeld.
ze hebben het over de eerste raket die werd afgeschoten en de spoetnik.
ukulele
14-02-2013 14:45Groep 7 heeft donderdag middag ukulele gespeeld met mariële.
Het was wel leuk om te doen.
We hebben het C akkoord en het G akkoord geleerd. Bekijk hier de filmpjes:
www.youtube.com/watch?v=INd9m-H3Kuk
Update: Juf Fransje doet ook een poging: www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fWveO0eJF3c
matroeska's + spoetnik
14-02-2013 14:23Groep 4 heeft donderdag middag de matroeskas geverfd.
ook hebben ze spoetnik gemaakt dat is suiker met koffiemelk en kleurstof. Ze zeiden dat het erg lekker was.
.
Lipdub opnemen
14-02-2013 11:56We hebben vandaag (14 feb) de lipdub opgenomen.
We moesten het heel vaak overnieuw doen maar uiteindelijk is het gelukt.
Met dank aan kunsterares Annemiek en cameraman Johan.
groep 6 maakt baboesjka poppetjes
14-02-2013 11:56groep 6 maakte baboesjka poppetjes van bolletjes wol,
en maakte ook mooie gedichten op de computer